Η άποψη της ΕΠΥ για το μάθημα της Πληροφορικής
Ημερομηνία 01/12/14 11:21
Θέμα Νέα της ΕΠΥ - Οι θέσεις της ΕΠΥ


Η άποψη της ΕΠΥ για το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Πληροφορικής και για τα μαθήματα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας

Το ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ) επιθυμεί να εκφράσει τις απόψεις του, επικουρικά με τις ανακοινώσεις των άλλων επιστημονικών ενώσεων του χώρου, σε σχέση με την διδασκαλία των μαθημάτων της πληροφορικής στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών μας για την εισαγωγή τους στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα και τα αντίστοιχα τμήματα με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Είναι κοινή παραδοχή ότι, το υπάρχον σύστημα χρίζει μελέτης και επανασχεδιασμού σε πολλά ίσως σημεία, δεν θα μπορούσε όμως κανένας να αγνοήσει την ανυπαρξία αξιολόγησης (και εκτίμησης) στο επίπεδο της επιλογής του ανάλογου επιστημονικού πεδίου για τους μαθητές μας, που θα εξεταστούν στο άμεσο μέλλον και επιθυμούν να σπουδάσουν την Πληροφορική στα Πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας.
Είναι επίσης κοινά αποδεκτό ότι, το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, το οποίο φέτος εξετάζεται για τελευταία χρονιά σε Πανελλήνιο επίπεδο, για 15 συναπτά έτη, έχει αποδείξει την ωριμότητα του και την επιστημονική εγκυρότητά του, με την απήχηση που έχει στην μαθητική κοινότητα η πρακτική εφαρμογή της αλγοριθμικής, όπως επίσης και ο σχεδιασμός και η επίλυση προβλημάτων με την βοήθεια του υπολογιστή. Αξιότιμε κ. Υπουργέ, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, την απαίτηση της επιστημονικής κοινότητας όπως και την θετική στάση των μαθητών μας και των γονέων τους στην επιστήμη της πληροφορικής:
  • Ζητούμε να αρθεί η αδικία, με την οποία η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποφάσισε την μείωση των μαθημάτων Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο και την απομάκρυνση του μαθήματός της ως 4ο εξεταζόμενο μάθημα στο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης με το νόμο 4186 (ΦΕΚ 193/17-9-2013). 
  • Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να στηρίξει την επιλογή που έχει προαναγγείλει, με την τοποθέτηση του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος της πληροφορικής σε ισότιμο ρόλο για όλους τους υποψηφίους του Επιστημονικού πεδίου - Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες, δηλαδή να προβλέπονται ανάλογες ώρες διδασκαλίας/εβδομάδα όπως και για τα άλλα μαθήματα προσανατολισμού (Νεολ. Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία) ανάλογες για την κάλυψη της εξεταστέας ύλης. Το περίγραμμα του Προγράμματος Σπουδών για το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της πληροφορικής της Γ Λυκείου θα πρέπει να έχει λογική σχέση και να αποτελεί επέκταση της διδακτέας ύλης, όπως εκείνη περιγράφεται στα ΠΣ των μαθημάτων πληροφορικής Γενικής Παιδείας των προηγούμενων τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνασίου και κυρίως Λυκείου).
  • Θεωρούμε ότι ένα πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα πληροφορικής πρέπει να έχει ως βασικό κορμό την Αλγοριθμική, τις Δομές Δεδομένων και τον Προγραμματισμό, όμως να είναι και εμπλουτισμένο με αναφορές και εργαστηριακές δραστηριότητες που να αφορούν και τους άλλους τομείς της Επιστήμης της Πληροφορικής. Έτσι θα εξασφαλίζεται, όσο αυτό είναι δυνατό, διαδοχή στη γνώση και συνέχεια των σπουδών των μαθητών μας σε πλέον των 120 τμημάτων της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, (τμήματα πληροφορικής και τμήματα με  μαθήματα Πληροφορικής-Προγραμματισμού στο Βασικό Πρόγραμμα Σπουδών τους).
  • Πιστεύουμε ότι πρέπει να ενισχυθεί η διδασκαλία της πληροφορικής στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με 2ωρο μάθημα πληροφορικής Γενικής Παιδείας σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και Λυκείου.








Το άρθρο αυτό προέρχεται από ΕΠΥ
http://www.epy.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
http://www.epy.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=348